Primul pas concret, după fazele de pregătire a documentelor a fost acela de semnare a contractului de finanțare, lucru care s-a întâmplat anul trecut, la finele lunii noiembrie când la Botoșani au ajuns doi miniștri.
Drumul strategic al județului despre care se tot vorbește de ani de zile s-ar părea că va deveni, cu răbdare, realitate.
Are o lungime de peste 106 km de drum și este compus din cinci tronsoane din diferite zone ale județului care sunt la acest moment vulnerabile la capitolul infrastructură.
Președintele Consiliului Județean Botoșani, Costică Macaleți susține că undeva la începutul lunii martie este gata partea de proiectare, în baza căreia vor fi efectuate lucrările.
”Noi terminăm la finele lunii februarie partea de proiectare, pe data de 6 decembrie s-a dat comanda de proiectare, pe 7 martie ar trebui să fie gata. Scoatem lucrarea la licitație și dacă nu sunt probleme la licitație, în mod normal din toamnă ar trebui să înceapă lucrările la drumul strategic”,
Costică Macaleți, președintele CJ Botoșani
Tronsonul 1 face legătura între comuna Șipote și limita județului Botoșani și străbate localitățile Șipote, Iazul Nou până la limita județului Botoșani. Are o lungime de 5,971 kilometri și o valoare a lucrărilor 16,2 milioane.
Tronsonul 2 de la limita județului Iași – Rediu, Răuseni, Călărași cu o lungime de 13,721 kilometri și o valoare a lucrărilor de 39,7 milioane.
Tronsonul 3 Răuseni – Todireni - Albești- Trușești – Dângeni - Hănești, cel mai lung practic, are o lungime de 51, 194 de kilometri. Valoare totală a tronsonului 144, 4 milioane lei.
Tronsonul 4 Blândești- Sulița-Lunca - Todireni cu o valoare de 72,7 milioane lei, asigură legătura între 29 D și Todireni străbătând localitățile Silișcani, Blândești, Cerchejeni, Sulița, Cheleș, Lunca, Cernești, Todireni.
Ultimul tronson Dângeni - Mihălășeni cu o lungime de 9,5 kilometri și o valoare a lucrărilor de 22,7 milioane lei.
Structura rutieră este în total de 106.265 de metri liniari de drum, 38 de stații de transport public modernizate, 1.472 metri pătrați parcări, 12 poduri și 5 treceri la nivel de cale ferată.
Durata de implementare a proiectului 57 de luni, din care durata de execuție a lucrării este de 33 de luni.
DESCARCA APLICATIA BOTOSANEANUL PENTRU MOBIL:
Redacția Botoșăneanul
Oct 31, 2024
Accident feroviar: Femeie lovită de trenul Dorohoi – Iași
Redacția Botoșăneanul
Oct 31, 2024
A murit un actor care a jucat și pe scena teatrului botoșănean
Redacția Botoșăneanul
Oct 31, 2024