Ultimele incidente înregistrate la tramvaiele societății Eltrans s-au soldat cu sesizări către Inspectoratul de Poliție Județean (IPJ) și Ministerul Afacerilor Interne (MAI). Mai mulți cetățeni s-au adresat poliției și au cerut demersuri pentru îndepărtarea tramvaielor din traficul de la Botoșani.
Urmările s-au văzut vineri, 21 iunie 2019 la sediul Primăriei unde a avut loc o ședință în biroului viceprimarului Cosmin Andrei, cu șefii de la Biroul Rutier Municipal și Eltrans.
„Au fost persoane care au sesizat dar și noi ne-am autosesizat de faptul că pe calea de rulare a tramvaiului s-au produs niște incidente, respectiv deraierea tramvaielor. Anterior, Poliția Rutieră a aplicat sancțiuni administratorului liniei de tramvai, respectiv societății Eltrans. Umrare a acestor neplăceri, ne-am întrunit într-o comisie, am identificat niște zone care prezintă risc accidentogen și urmează ca administratorul drumului și societatea în cauză să dispună cât mai urgent remedierea acestor deficiențe”,
Victor Ciubotaru, șeful Biroului Rutier Botoșani
În trecut, au mai fost sancționați și vatmanii pentru utilizarea telefoanelor mobile în timpul curselor de călători.
În cadrul ședinței de astăzi au fost instituite o serie de restricții de viteză pentru tramvaie, urmând ca și vatmanii să aibă parte de un instructaj până pe data de 1 iulie 2019. De asemenea, societatea Eltrans va trebui să monteze indicatoare rutiere cu restricțiile de viteză.
Au fost identificate și mai multe zone de risc.
„Liniile de tramvai ca urmare a temperaturilor crescute sunt mai sensibile pe zona Primăverii – Parcul Curcubeului, Sucevei în zona benzinăriei Petrom, pe strada Sucevei la complexul Carrefour, pe Calea Națională zona E.ON, zona Bazar, intersecția cu calea ferată din Zona Industrială. Sunt vreo 7 puncte de risc”,
Victor Ciubotaru, șeful Biroului Rutier Botoșani
În zonele de risc, vatmanii sunt obligați să circule cu o viteză de 10 kilometri la oră respectiv 30 km/oră tot orașul. Viteza în trecut era de aproape de 50 km/oră.
Viceprimarul Cosmin Andrei a arătat la rându-i că societatea Eltrans trebuie să mențină infrastructura în condițiile tehnice corespunzătoare.
„Săptămâna viitoare vom urgenta discuțiile cu departamentele de specialitate privind o decizie care se referă la înlocuirea tramvaielor pe perioada de implementare a proiectului, de reparare a infrastructurii, cu autobuze, pe liniile 101 și 102. Iar pentru această decizie avem de modificat o serie de regulamente care privesc transportul public din municipiul Botoșani. Aceste regulamente vor intra în dezbatere publică și vom căuta soluția ideală”,
Cosmin Andrei, viceprimarul municipiului Botoșani
Tramvaiele pot fi înlocuite cu autobuze și s-au început demersurile în acest sens, înainte de implementarea proiectului de 34 de milioane de euro și mai ales, cu respectarea tuturor articolelor legislative.
DESCARCÃ APLICATIA BOTOSÃNEANUL PENTRU MOBIL:
(P) Tot ce trebuie să știi despre centralele termice pe lemne - avantaje, alegere, beneficii
Redacția Botoșăneanul
Oct 29, 2024
(P) Strategii de marketing personal pentru modelele de videochat
Redacția Botoșăneanul
Oct 29, 2024
Laborator de la „Mavromati” lovit de ghinion, concurs ratat pentru încă un post
Oana Sava
Oct 29, 2024
Redacția Botoșăneanul
Oct 29, 2024