După ani întregi în care pacienţii s-au îngrămădit cu noaptea în cap pentru o consultaţie la Spitalul Judeţean, conduverea unităţii împreună cu Casa de Asigurări de Sănătate (CAS) a decis să schimbe modul de programare a pacienţilor pentru Ambulatoriul de Specialitate.
Astfel, acestea vor fi făcute telefonic, apelându-se la
0231/518812, interior 2156, numărul fiind disponibil atât pentru medicii de familie, cu care s-a discutat această problemă, cât şi pentru pacienţi.
„În momentul în care omul se duce la consultaţie şi medicul îl trimite la Spitalul Judeţean, poate să sune direct medicul la Ambulator, de la cabinet, sau poate să sune pacientul. Este o persoană care se ocupă exact cu programarea consultaţiilor. Mai ales pentru persoanele care sunt din afara municipiului Botoşani, ca să nu facă o sută de drumuri, se programează, li se spune exact ziua în care trebuie să vină la consultaţie”, a explicat
Rodica Huţuleac, director general CAS.
"Parcă am fi în secolul nu știu care"
Programări telefonice se vor putea face la toate specialităţile, iar până ce botoşănenii se vor familiariza cu noul sistem se va menţine şi planificarea cu bon.
„Botoșănenii care vor să vină la Ambulatoriul de Specialitate au accesul îngreunat, vin cu noaptea în cap să își ia bonuri, parcă am fi în secolul nu știu care. Este mult mai elegant şi mai civilizat şi mult mai bine pentru pacienţi ca să nu facă zece drumuri pentru o consultaţie, să facă această programare”, a mai arătat
şefa CAS. Potrivit acesteia, programarea telefonică arată şi că pacientul respectiv nu reprezintă o urgenţă şi deci nu trebuie să ajungă la Unitatea de Primire a Urgenţelor de la „Mavromati” din Botoşani.
(S.B.)