A doua decadă a lunii în curs va însemna și organizarea unuia dintre cele mai mari marșuri din România.
Este inițiat mai ales de societatea civilă și mediul patronal pentru a sensibiliza Guvernul în ceea ce privește importanța unei autostrăzi pentru Moldova.
„Voi încuraja și vreau să fac un apel la toți botoșănenii interesați de o acțiune deosebit de importantă pentru Moldova. Susțin Societatea Pro Infrastructură București și Asociația „Împreună pentru A8”. Și îndemn pe toți cei interesați de soarta Moldovei să participe pe data de 19 mai la marșul auto care se dorește să fie format din câteva mii de mașini din Moldova”,
Cătălin Flutur, primarul municipiului Botoșani
Doi ieșeni au fost săptămâna trecută la Botoșani, în zona Poligonului ACR și au împărțit pliante șoferilor botoșăneni, pentru a participa la acest important marș la care se pare că va merge și primarul Cătălin Flutur.
„Va fi o acțiune foarte mare, undeva plecarea din Botoșani, dimineața la 7:30, o primă întâlnire cu cei de la Iași și Suceava, la Roman la ora 10:00. La ora 12:00 cu Galați, Vaslui, Bârlad întâlnire la Tișița și după aia marșul spre București. Sper ca primarul capitalei să dea avizul pentru miting, dacă nu, mașinile oricum vor tranzita Bucureștiul. Îmi doresc din suflet să particip și fac apel la toți cei interesați de bunăstarea Moldovei”
Cătălin Flutur, primarul municipiului Botoșani
În prezent legătura dintre Moldova şi Transilvania se face pe trasee care fac față cu greu fluxului sporit de trafic. În acest context, Autostrada Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni devine o alternativă atractivă pentru traficul internaţional de tranzit. Aceasta face parte din structura centrală (core network) a rețelei de transport TEN-T (trans-European transport network). Valoarea estimată de CNAIR pentru acest proiect este de 6,14 miliarde de euro. Făcând parte din rețeaua de transport TEN-T, linia rutieră ar putea fi realizată prin finanțări nerambursabile.
Autostrada este împarțită în 3 sectoare:
Sectorul Târgu Mureș – Ditrău ce va avea o lungime totală de 91,6 km
Sectorul Ditrău – Târgu Neamț ce va avea o lungime totală de 118.1 km și necesită un nivel sporit de atenție întrucât străbate Munții Carpați. Acest tronson necesită contractarea studiilor geotehnice pentru construirea unei autostrăzi montane.
Sectorul Târgu Neamț – Iași – Ungheni ce va avea o lungime de 100,6 km. Acest proiect necesită urgentare întrucat unește cel mai mare oraș din regiunea Moldovei, Iași, cu Republica Moldova.
Datele cele mai recente (de trafic) de la Cestrin (instituție publică subordonată CNAIR) din anul 2015 confirmă faptul că valorile de trafic au crescut considerabil, astfel că realitatea teritorială este „verificată” și de statistică. În acest sens, fiind singura autostradă care leagă Moldova de Transilvania, A8 este capabilă să capteze fluxuri dintr-un bazin de recrutare imens (nordul Mării Negre şi R. Moldova). Este preconizat faptul ca traficul ar depăși numărul minim de vehicule specific autostrăzilor (16.000 vehicule/zi), deservind atât populația din Moldova, cât și cea din Transilvania și Republica Moldova.
DESCARCA APLICATIA BOTOSANEANUL PENTRU MOBIL:
Redacția Botoșăneanul
Oct 30, 2024
Tânăr din Botoșani, pus pe furat din scări de bloc: A fost REȚINUT de polițiști
Redacția Botoșăneanul
Oct 30, 2024
Schimbări la RAR: Toți șoferii trebuie să respecte noile reguli
Redacția Botoșăneanul
Oct 30, 2024
Redacția Botoșăneanul
Oct 30, 2024
Redacția Botoșăneanul
Oct 30, 2024