Autostrada A7 Ploieşti-Paşcani, care străbate Moldova de la Nord la Sud și leagă provincia de București, este cel mai avansat proiect major de infrastructură rutieră din regiune, obiectiv prioritar pentru finanţarea prin PNRR (Planul Naţional pentru Redresare şi Rezilienţă).
Printre cele mai importante condiţii ale acestui nou mecanism european de finanţare se numără: componenta verde, ecologică, contractarea lucrărilor până în 2022 şi terminarea acestora până în august 2026.
Tocmai pentru a ,,prinde” finanţarea prin PNRR, Ministerul Transporturilor pregăteşte câteva argumente care să transforme A7 în „Autostradă Verde”, concept care răspunde exigenţelor Planului.
Astfel, Autostrada Moldovei are în premieră un culoar de expropriere de 100 de metri lăţime (standardul este de 70 metri) pentru ca infrastructura secundară (drumuri tehnologice, laterale etc.) să poată fi transformată în pistă de biciclete, să aibă perdea forestieră și stații de încărcare pentru mașini electrice, potrivit documentației Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere consultate de Economedia.ro.
Pe de altă parte, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat pentru Economedia.ro că nu vor exista piste de biciclete de-a lungul traseului noilor autostrăzi, ci pe alte rute:
”Vreau să clarific că nu vom construi piste de biciclete de-a lungul autostrăzilor. Există în PNRR un program de dezvoltare de drumuri velo (până la 3000km de rețea), într-adevăr, dar acestea vor fi pe rute mai prietenoase pentru plimbare/deplasare în aer liber, decât lângă drumurile de mare viteză. Autostrăzile, precum A7, vor avea, în schimb, perdele forestiere de-a lungul lor, precum și stații de încărcare pentru mașini electrice în parcări și centrele de întreținere, ambele prinse încă din faza de proiect tehnic”.
A7 urmează traseul DN 1 B şi mai ales DN 2-E 85, şosele europene care traversează localitate după localitate, deci va deservi şi traficul local, nu doar pe cel de tranzit naţional şi internaţional.
Primul lot scos la licitaţie pentru execuţie va fi în mai, a anunţat Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Lotul Ploieşti – Buzău are termene pentru cele 3 secţiuni de 24 de luni şi punctaj mai mare pentru constructorii care asigură predarea în 18 luni. Dacă nu vor fi blocaje din cauza contestaţiilor, şantierul ar putea începe până la sfârşitul anului.
Următoarele trei loturi: Buzău – Focşani, Focşani –Bacău şi Bacău-Paşcani vor avea documentaţiile tehnice (Studiu de fezabilitate şi Proiect Tehnic) până la sfârşitul anului. Pentru tronsonul Paşcani – Suceava – Siret, următorii 100 de kilometri până la vama cu Ucraina, la sfârşitul anului trecut au fost semnate contractele pentru proiectare Drum Expres cu termene de predare octombrie 2022.
DESCARCĂ APLICAȚIA BOTOȘĂNEANUL PENTRU MOBIL
Noul Duster - Mașina potrivită pentru orice aventură
Redacția Botoșăneanul
Oct 30, 2024
Fermier din Botoșani condamnat la închisoare: Bătea agricultorii care nu îi cedau terenurile
Redacția Botoșăneanul
Oct 30, 2024
Jucător de la FC Botoșani convocat în lotul lărgit al Echipei Naționale a Angolei
Redacția Botoșăneanul
Oct 30, 2024
USR Botoșani: Pe Doina Federovici o știam, acum am văzut și cine este Valeriu Iftime
Redacția Botoșăneanul
Oct 30, 2024