Una dintre legile cu impact major asupra celor peste 6 milioane de șoferi din România se modifică iar. Printre propunerile cu mari șanse de a trece sunt și măsuri care ar duce, pe termen scurt, la creșterea costurilor suportate de șoferi.
O măsură care va aduce beneficii pe termen lung, dar care va avea un impact direct şi negativ asupra buzunarelor şoferilor din România, imediat ce va fi adoptată. Astfel se poate defini, în câteva cuvinte, unul dintre amendamentele aduse la legea RCA, care va fi modificată la doar un an după adoptare. Capital.ro a intrat în posesia listei cu amendamentele pe care instituţii ale statului, firme de asigurări, asociaţii ale pieţei şi ale brokerilor precum şi reprezentanţi ai service-urilor sau ai firmelor de transport le-au adus la această lege.
În mod normal, având în vedere şi presiunile venite dinspre Comisia Europeană, noua lege ar trebui să fie gata anul acesta. Un amendament extrem de important, susţinut, spun sursele Capital, nu doar de către ASF, asigurători şi brokeri, dar şi de către service-uri este eliminarea posibilităţii ca asigurarea RCA să se încheie pe alte perioade decât şase luni sau un an. Se propune, de fapt, revenirea la forma de dinaintea adoptării ultimei legi RCA.
"Propunem eliminarea posibilitătii încheierii contractului RCA pe altă perioadă decât 6 luni şi 12 luni.", arată o propunere a Patronatului Român al Brokerilor de Asigurare (PRBAR), similară cu un amandament al Uniunii Naţionale a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare (UNSAR), incluse în documentul citat. Uniunea Naţională a Societăţilor de Intermediere şi Consultanţă (UNSICAR), asociaţia care adună majoritatea brokerilor de dimensiunii medii şi mici, propune, la rândul său, ca poliţele să poată fi încheiate pe perioade de la 3 luni la 12 luni, multiplu de 3 luni, adică pe 3, 6 sau 12 luni.
Mai mult, susţin surse implicate în discuţii, se discută chiar posibilitatea ca poliţa să fie încheiată doar pe 12 luni. De menţionat că, potrivit Ziua Newsi, toate părţile prezente la discuţii susţin această măsură. Singurul amendament major a venit din partea Consiliului Concurenţei, care doreşte ca poliţele subanuale să fie păstrate, în cazul maşinilor înmatriculate pe firmă.
Noul Duster - Mașina potrivită pentru orice aventură
Redacția Botoșăneanul
Oct 30, 2024
Fermier din Botoșani condamnat la închisoare: Bătea agricultorii care nu îi cedau terenurile
Redacția Botoșăneanul
Oct 30, 2024
Jucător de la FC Botoșani convocat în lotul lărgit al Echipei Naționale a Angolei
Redacția Botoșăneanul
Oct 30, 2024
USR Botoșani: Pe Doina Federovici o știam, acum am văzut și cine este Valeriu Iftime
Redacția Botoșăneanul
Oct 30, 2024