Guvernul analizează două variante privind reintroducerea unui sistem de taxare a poluării pentru autoturisme.
Nevoia ar fi justificată prin creșterea numărului de autovehicule vechi poluante, înmatriculate în România, comparativ cu anii precedenți, în contextul eliminării timbrului de mediu. Astfel, Guvernul analizează două variante. Taxarea la ITP sau prin impozitul anual.
Noua taxă auto va fi achitată de anul următor în funcție de elemente care generează emisii de poluanți în atmosferă, respectiv capacitatea cilindrică, norma de poluare și emisiile de CO2. Un grup de lucru format din reprezentanții mai multor ministere analizează însă, acum, două variante, care reintroduc indirect vechea taxă auto. Prima variantă presupune introducerea unei "componente de mediu" în taxa achitată periodic la ITP, în timp ce a doua variantă prevede includerea acestei componente în impozitul datorat pentru mijloace de transport, potrivit unui document oficial analizat de Profit.ro. Ambele cazuri sunt inspirate de practici din alte state UE, respectă principiul "poluatorul plătește" și sunt raportate la venitul mediu al românilor.
Taxa auto pentru autovehicule a fost introdusă în ianuarie 2007, fiind calculată în funcție de vechimea, tipul de catalizator și capacitatea cilindrică a mașinii. Taxa a fost modificată doi ani mai târziu de Guvern, valoarea fiind scăzută, pentru ca din ianuarie 2012, pe fondul protestelor de stradă, să fie suspendată până la finalul acelui an, iar cei care plătiseră deja urmau să își recupereze banii.
DESCARCÃ APLICATIA BOTOSÃNEANUL PENTRU MOBIL:
Mai mulți botoșăneni rămân FĂRĂ apă din cauza unei avarii: Anunțul Nova ApaServ
Redacția Botoșăneanul
Oct 30, 2024
Aproape 200 de botoșăneni ar putea MURI la o pană de curent
Oana Sava
Oct 30, 2024
Inspectorii ITM Botoșani participă la un seminar important – DETALII
Redacția Botoșăneanul
Oct 30, 2024