Marea surpriză a concursului organizat de Consiliul Județean pentru ocuparea postului de manager la cea mai mare unitate medicală a Botoșanilor o reprezintă intrarea în cursă a lui Mihail Mălaimare.
Nu, nu este vorba despre fostul deputat al județului din perioada 2000 – 2008, ci de administratorul Unității de Primiri Urgențe (UPU).
Acesta s-a înscris în competițe cu proiectul ”Îmbunătățirea siguranței satisfacției pacienților din Spitalul Județean de Urgență Mavromati Botoșani”.
Este cel mai expeditiv dintre toți cei trei aspiranți la funcție, planul său având doar 15 pagini și un sfert, față de 21 Corneliu Mihai, respectiv 20 Livia Mihalache.
Dar important este conținutul. Sau ar trebui să fie.
În preambul, pretendentul la șefia Spitalului Județean informează comisia, printre altele, că unitatea are ca obiect de activitate ”furnizarea de servicii medicale” și specifică totodată codul fiscal. Urmează chiar o scurtă poveste despre cum Ioan și Maria Mavromati au înființat spitalul pe exact 1 octombrie 1838, cum a fost strămutat la jumătatea secolului al XIX – lea într-o clădire distrusă ulterior într-un bombardament în al Doilea Război Mondial și cum a ajuns să se mute la Școala Normală de Băieți. După câteva pasaje ajungem în zilele noastre și aflăm, fără surprindere bineînțeles, că actualul ”Mavromati” are mai multe secții și ni se prezintă inclusiv adresele acestora.
Economist de profesie, Mihail Mălaimare a selectat ca problemă prioritară a Spitalului Județean care ar trebui rezolvată ”Îmbunătățirea siguranței și satisfacției pacienților”.
Și pentru ca lucrurile să fie clare prezintă chiar și definiția termenilor ”siguranța pacienților”, care este văzută drept lipsa vătămării sau a potențialului de vătămare în relația cu sistemul de sănătate și ”satisfacția pacientului”, catalogată drept ”evaluare cognitivă și reacție emoțională la elementele structurii, precum și la rezultatele serviciilor medicale furnizate”.
Ca atare, pentru creșterea satisfacției pacienților detaliază un plan de management al riscurilor și creșterea siguranței și satisfacției pacientului care are ca principal obiectiv crearea unui sistem de monitorizare.
”Implementarea unui sistem de monitorizare este esențială pentru realizarea unui program de îmbunătățire a siguranței și satisfacerii pacienților. Chiar și în cazul resurselor limitate se pot folosi metode sistematice pentru a monitoriza în mod constant calitatea îngrijirilor. Un bun sistem trebuie să pornească de la definirea celor mai importanți indicatori pentru a ajunge treptat la stabilirea unui set cât mai complet”,
Mihail Mălaimare în proiectul de management.
Iar pentru implementarea acestui sistem, candidatul la conducerea Spitalului Județean propune introducerea unui așa numit ”Sistem de raportare al evenimentelor adverse/neadverse/santinelă”.
Extrem de interesant este faptul că medicii și nu numai sunt încurajați practic să raporteze evenimente de tipul celor menționate în schimbul unui soi de imunitate.
”Sistemul de raportare trebuie să fie separat de procedurilor de plângeri oficiale, acțiunile disciplinare și litigii. Cadrele medicale care prezintă rapoarte ar trebui să fie protejate de măsuri disciplinare sau juridice”,
Mihail Mălaimare în proiectul de management.
Ba mai mult, se menționează că raportarea poate fi anonimă, deși există act normativ în România de pe vremea Guvernului Năstase că autoritățile nu trebuie să răspundă la sesizări anonime.
Abia la ultima activitate din cadrul planului de soluționare a problemei prioritare se specifică: ”reducerea timpului de așteptare al pacienților pentru consult în ambulatoriu și internare”.
DESCARCĂ APLICAȚIA BOTOȘĂNEANUL PENTRU MOBIL
Fata din Botoșani s-a calificat în finală la „Norvegienii au talent”
Redacția Botoșăneanul
Nov 04, 2024
Centrul Vechi: Femeile au mâncat semințe, adolescenții s-au cățărat pe monument
Oana Sava
Nov 04, 2024
CAMPANIE la Spitalul Județean: Botoșănenii se pot testa GRATUIT pentru această boală
Oana Sava
Nov 04, 2024
SEARA TRECUTĂ: Un bărbat a făcut focul în parc pentru a se încălzi
Oana Sava
Nov 04, 2024