Vicepreședintele național al Pro România, deputatul de Suceava Cătălin Nechifor, a constatat, miercuri, potrivit declarației ministrului Transporturilor, că autostrăzile care ar urma să asigure legătura rapidă rutieră din zona de Nord Est cu rețeaua de autostrăzi europene sunt din nou neglijate și excluse din planurile de investiții.
Nechifor a spus că ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat :
“Conform ministrului Fondurilor Europene, construcția de autostrăzi și de căi ferate este prioritară. Infrastructura – autostrăzi și căi ferate – este domeniul prioritar. România are obligația de a finaliza până în 2030 închiderea coridoarelor de transport în care intră autostrada Sibiu- Pitești, care e proiect de importanță strategică națională, Centura Capitalei care e pe Coridorul 4 de transport european, Lugoj – Deva parte cât a mai rămas, pentru ca întreg Coridorul 4 de transport transeuropean să fie închis conform obligației României ca până în 2030 să fie redat funcțional acest coridor”.
„În esență, comunicarea ministrului referitoare la sumele pe care România ar urma să le primească de la UE până în 2028, aduce o veste proastă nouă, celor 3.5 milioane de români care locuim în Suceava, Botoșani, Bacău, Iași, Neamț și Vaslui. Din nou ni se interzice dreptul la dezvoltare, guvernul nu înțelege nici acum că regiunea noastră va continua să rămână cea mai săracă din Uniunea Europeană, în lipsa rezolvării problemei de accesibilitate. Cu toate astea vedem zilnic promisiuni ale unor politicieni care se bat cu cărămida în piept că ei sunt cei care vor face autostrăzi, canale, tuneluri și câte și mai câte minunății”,
a precizat Nechifor.
El a subliniat că paradoxul este că zona Moldovei e singura din țară pentru care Parlamentul a votat în unanimitate două legi, respectiv Autostrada Nordului Botoșani – Suceava – Maramureș și Autostrada Unirii Iași – Târgu Neamț – Târgu Mureș.
„Explicația acestor legi este aceea că Parlamentul, ca expresie a reprezentativității poporului român, este conștient de lipsa de încredere în cuvântul guvernanților, pentru că iată am ajuns în situația în care cele două legi sunt în mod deliberat blocate de ministere, decidenții politici vânzând gogoși electorale precum că vor asigura surse de finanțare naționale, ba chiar că vor concesiona în regim de taxare anumite părți din aceste autostrăzi. Întrebarea care se pune este de ce nu concesionează parte din coridorul 4 Constanța – București – Oradea, dat fiind faptul că traficul oricum va fi mai mare, atât de marfă cât și de pasageri, iar veniturile în acele zone sunt mult mai mari decât în Moldova”,
a menționat deputatul sucevean, potrivit News Bucovina.
El a cerut premierului Ludovic Orban, care în urmă cu o lună promitea solemn de la Suceava și Vatra Dornei că va conecta această zonă la vestul Europei și la capitala României, să asigure integrarea autostrăzii Nordului și autostrăzii Unirii la sursele de finanțare europeană pentru perioada 2021 – 2027.
DESCARCÃ APLICATIA BOTOSÃNEANUL PENTRU MOBIL:
Noul Duster - Mașina potrivită pentru orice aventură
Redacția Botoșăneanul
Oct 30, 2024
Fermier din Botoșani condamnat la închisoare: Bătea agricultorii care nu îi cedau terenurile
Redacția Botoșăneanul
Oct 30, 2024
Jucător de la FC Botoșani convocat în lotul lărgit al Echipei Naționale a Angolei
Redacția Botoșăneanul
Oct 30, 2024
USR Botoșani: Pe Doina Federovici o știam, acum am văzut și cine este Valeriu Iftime
Redacția Botoșăneanul
Oct 30, 2024