Sub coordonarea Instituţiei Prefectului a devenit o prioritate necesitatea asigurării unui serviciu public de calitate, care, alături de operativitatea lucrătorilor de paşapoarte, a dus la crearea premiselor necesare pentru reducerea termenului de eliberare a paşaportului simplu electronic.
Ziua Paşaportului Românesc, marcată în fiecare an, în ziua de 19 martie, a fost aleasă având în vedere data la care, în anul 1912, regele Carol I a promulgat, prin Înaltul Decret Regal nr. 1758, prima lege modernă referitoare la paşapoarte, denumită „Lege asupra paşapoartelor”. În acest context, statul român introducea primele principii generale pentru paşapoarte, acestea fiind „Liberate de ministerul de interne şi de prefecţii de judeţe, paşapoartele”.
La data de 31 decembrie 2008, Direcţia Generală de Paşapoarte din cadrul MAI a emis primul specimen de paşaport electronic simplu românesc.
Elementul de noutate constă în introducerea mediului electronic de stocare care include datele personale, respectiv imaginea facială şi impresiunea digitală a două degete, excepţie făcându-se în cazul minorilor cu vârsta sub 12 ani şi al persoanelor pentru care prelevarea amprentelor digitale este fizic imposibilă.
Din dorinţa de a oferi servicii publice de calitate, în beneficiul cetăţeanului român, Ministerul Afacerilor Interne, prin intermediul Direcţiei Generală de Paşapoarte, a dezvoltat o serie de aplicații ce permit gestionarea cu responsabilitate a timpului cetățenilor, respectiv:
•programarea online în vederea depunerii cererilor de eliberare a paşapoartelor, utilizând adresa www.epasapoarte.ro, pe site-ul oficial al Direcţiei Generale de Paşapoarte www.pasapoarte.mai.gov.ro, precum și pe site-ul oficial al Instituției Prefectului județul Botoșani www.bt.prefectura.mai.gov.ro;
•verificarea în timp real a statusului cererii de emitere a paşaportului electronic;
•livrarea documentului de călătorie la domiciliu.
”Astfel, chiar şi în contextul epidemiologic actual, solicitările pentru eliberarea paşapoartelor simple electronice, în cazul persoanelor care au solicitat ridicarea documentului de călătorie din ţară, sunt soluţionate, în prezent, într-un termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data înregistrării acestora, cetăţenii intrând în posesia paşapoartelor simple electronice anterior termenului legal de 15 zile lucrătoare”,
Dan Nechifor, prefectul județului Botoșani
Termenul de 5 zile lucrătoare reprezintă un termen mediu de soluţionare a cererilor, la nivel naţional.
DESCARCĂ APLICATIA BOTOSĂNEANUL PENTRU MOBIL:
Angajări la Urgențe: POSTURILE scoase la concurs
Oana Sava
Nov 15, 2024
Șofer BĂUT scos din trafic de polițiști: A fost condus la spital
Redacția Botoșăneanul
Nov 15, 2024
DE ASTĂZI: Vicepreședinte nou delegat la Judecătoria Botoșani
Oana Sava
Nov 15, 2024
Vot la CJ pentru două spitale noi, Iftime: Insist foarte mult ca acest proiect să treacă
Oana Sava
Nov 15, 2024