Investiția în șoseaua de aproape 50 de kilometri se ridică la 200 de milioane de lei.
Autorizația de construire pentru modernizarea Drumului Național 29 D Botoșani-Ștefănești a fost emisă de Ministerul Transporturilor.
Antreprenorul lucrării a predat deja proiectul tehnic, iar, după ce compania de drumuri emite și ordinul de începere, constructorul are la dispoziție doi ani pentru a finaliza lucrarea.
Lucrările care fac obiectul autorizării sunt cuprinse pe sectoarele km 2+800 – km 18+500 și km 21+800 – km 48+146 din județul Botoșani, în intravilanul și extravilanul unităților administrativ-teritoriale Botoșani, Ștefănești, Stăuceni, Gorbănești, Trușești și Blândești.
Vechi drum din Moldova, cunoscut ca şleau din Evul Mediu, care făcea legătura cu ţinuturile tătărăşti din Ucraina, DN 29D are o desfăşurare extrem de variată, traversând văile Sitnei, Suliţei, Jijiei şi Durneşti, care sunt separate între ele de colinele situate în Câmpia Jijiei superioare.
Plecând din centrul municipiului Botoşani, drumul traversează succesiv localităţile: Stăuceni Victoria, Silişcani, Drâslea, Truşeşti, Guranda, Cucuteni și Ştefăneşti.
Amenajarea în plan şi profil longitudinal, cât şi pietruirea drumului au fost executate în perioada anilor 1862 - 1887. Modernizarea a fost executată între 1960 - 1968 pe sectorul Botoşani - Truşeşti, iar pe sectorul de la coborârea spre Truşeşti, cât şi pe sectorul Truşeşti - Ştefăneşti, în cursul anilor 1969 - 1973. Începând din anul 1980, s-a realizat pe unele sectoare ranforsarea sistemului rutier.
Pe acest drum au fost executate, în cursul anului 1982, primele îmbrăcăminţi rutiere din cadrul D.R.D.P. Iaşi, având ca liant gudronul, rezultat din cocseriile Combinatului Siderurgic Galaţi, din cauza lipsei acute de bitum din acea perioadă.
DN 29D va fi modernizat între limitele km 2+800 - km 18+500 şi km 21+000 - km 48+039 (intersecția cu DN 24C). Sectorul de drum cuprins între km 18+500 - km 21+000 a fost reabilitat în cadrul proiectului „Deviere DN 29D, km 18+500 - km 20+816”.
Structura rutieră a drumului este suplă, alcătuită din straturi bituminoase pe fundație din materiale granulare, aflată într-o stare de degradare avansată. Ultimele lucrări de întreținere prin execuția de covoare sau ranforsări au fost efectuate în anii 1980 - 1990. Sectoarele km 5+900 - km 6+600, km 8+700 - km 9+700, km 28+775 - km 29+025 sunt afectate de fenomene de instabilitate, circulația se desfășoară în condiții precare din cauza tasărilor platformei drumului și a crăpăturilor de pe partea carosabilă.
Din investigarea stării de degradare, aproximativ 21% din lungimea totală a drumului se află într-o stare rea, iar 79% din sectoarele investigate se află într-o stare mediocră de degradare.
Pe traseul DN 29D, din cele 8 poduri, 5 poduri vor fi noi, iar celelalte 3 poduri vor fi reabilitate.
Cel mai mare pod este cel de la km 31+516, peste pârâul Jijia, care are trei deschideri (16+21+16 m) şi lungimea totală de 58,55 m. Partea carosabilă pe pod este de 7,80 m încadrată de 2 trotuare de 1,65 m. Aici sunt prevăzute lucrări de reabilitare a podului, cu modificarea elementelor de gabarit actuale, dar cu păstrarea structurii de rezistenţă.
Pentru sectoarele cu teren instabil este prevăzută execuţia a două viaducte, singurul drum din zona de nord a Moldovei cu asemenea lucrări de artă. Acestea vor asigura traversarea zonelor cu alunecări ample și active, vor avea suprastructura formată din grinzi din beton precomprimat de 24 m lungime dispuse joantiv, peste care se execută o placă de suprabetonare.
Primul viaduct va avea 29 de deschideri, iar cel de al doilea, 42 de deschideri. Declivitatea acestora va fi egală cu cea a drumului, prevăzându-se măsuri speciale de adaptare a banchetei şi a aparatelor de reazem, pentru preluarea diferenţelor de nivel.
Amenajarea trecerii la nivel de la km 31 + 315, în Bucecea, cu calea ferată Lețcani - Dorohoi, se va realiza prin înlocuirea elementelor carosabile între linii ca şi cele de intrare - ieşire în zona liniei de cale ferată cu elemente noi, în soluție modernă, astfel încât traversarea să se realizeze în condiții de confort pentru diminuarea șocului transmis.
În zonele urbane/rurale, unde traficul pietonal este intens, sunt prevăzute trotuare pietonale.
Se vor amenaja alveolele pentru mijloacele de transport în comun, în afara părţii carosabile, precum şi refugii sau locuri de parcare, structura rutieră fiind similară cu cea a drumului.
DESCARCĂ APLICATIA BOTOSĂNEANUL PENTRU MOBIL:
(P) Tot ce trebuie să știi despre centralele termice pe lemne - avantaje, alegere, beneficii
Redacția Botoșăneanul
Oct 29, 2024
(P) Strategii de marketing personal pentru modelele de videochat
Redacția Botoșăneanul
Oct 29, 2024
Laborator de la „Mavromati” lovit de ghinion, concurs ratat pentru încă un post
Oana Sava
Oct 29, 2024
Redacția Botoșăneanul
Oct 29, 2024